برگزاري نشست هم انديشي دبيران كل و معاونان سابق شوراي عالي آموزش و پرورش

با توجه به جايگاه، كاركردها و اهميت شوراي عالي آموزش و پرورش در سياستگذاري و تعيين خط مشي نظام آموزش و پرورش كشور و لزوم بهره مندي از تجربيات و دانش مديريتي دبيران كل و معاونان سابق شوراي عالي آموزش و پرورش در تهيه و تدوين طرح ها و برنامه هاي مورد نياز آموزش و پرورش؛ نشست هم انديشي دبيران كل و معاونان سابق شوراي عالي آموزش و پرورش در سالن جلسات دبيرخانه اين شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي شوراي عالي آموزش و پرورش؛ هدف از برگزای جلسات هم اندیشی و نشست هاي علمي، آموزشي و پژوهشي دبيرخانه شوراي عالي آموزش و پرورش استفاده از تجربيات مديريتي، نظرات، دیدگاهها و راهکارهای علمی، آموزشي و تربيتي دبيران كل سابق شوراي عالي و معاونان ايشان براي کمک به تصمیم گيري و تصميم سازی در حوزه نظام آموزش و پرورش كشور و ارتقای سطح علمي و تخصصي كميسيون هاي شوراي عالي، گسترش فرهنگ تسهيم تجارب، گسترش فرهنگ نقادی، پرسشگری و ... در بدنه نظام آموزش و پرورش كشور است.

در راستاي آشنايي مخاطبان با كاركردها و دستاوردهاي شوراي عالي آموزش و پرورش تاكنون بيش از 30 نشست علمي، آموزشي و پژوهشي توسط روابط عمومي اين اين برگزار شده است. در اين نشست ها كه با حضور صاحب نظران، معلمان و مديران مدارس برگزار شده، برخي از مصوبات اين شورا مورد نقد و بررسي قرار گرفته است.

يكي ديگر از اهداف برگزاري اين نشست ها استفاده از ظرفيت ساير دستگاه ها و نهادهاي ديگر است چون آموزش و پرورش يك وظيفه همگاني و مسئوليت اجتماعي است. همه بايد براي اعتلاي نظام تعليم و تربيت كشور با آموزش و پرورش همكاري و همراهي كنند.

سومين هدف از برگزاري اين نشست ها استفاده از نظرات و پيشنهادهاي ارزشمند همكاران آموزش و پرورش است در اين ميان معلمان به خاطر اينكه در ميدان اصلي و قلب تپنده نظام تعليم و تربيت يعني مدرسه قرار دارند از جايگاه ويژه اي برخوردارند.

چهارمين هدف، بهبود روند نظام آموزشي و تربيتي كشور است هر نظر و ايده ارزشمندي كه از سوي همكاران محترم ارائه مي شود يك گام نظام آموزشي را به جلو مي برد.

به قول دكتر محمود اماني دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش:« شورای عالی آموزش و پرورش خانه تک‌تک معلمان است و ما همیشه آماده دریافت انتقادات و پیشنهادات فرهنگیان عزیز در مورد مصوبات این شورا هستیم».